Identifiera dig hos Bostadsförmedlingen
Vi rekommenderar att du alltid använder e-legitimation (BankID, Freja eID+ eller Telia e-legitimation) för att identifiera dig hos oss. Det är det enklaste och säkraste sättet när du ska registrera dig som bostadssökande, lägga till dig själv som medboende till någon eller logga in på Mina sidor. Med BankID kan du i vissa fall även identifiera dig själv när du pratar med oss i telefon.
Om du inte har möjlighet att använda någon av dessa e-legitimationer behöver du använda våra alternativa metoder (lösenordskonto och registrering via blankett). Läs mer om dem längre ner på den här sidan eller skapa ditt lösenordskonto här.
E-legitimation
En e-legitimation kan jämföras med en vanlig id-handling, till exempel id-kort eller körkort. Med en e-legitimation kan du på ett säkert sätt legitimera dig på internet.
För att få en e-legitimation behöver du ha ett svenskt personnummer eller styrkt samordningsnummer och ha uppnått en viss ålder. Vilka åldersgränser som gäller kan du läsa på e-legitimationsutfärdarnas webbplatser.
De här typerna av e-legitimation kan du använda hos oss.
BankID/Mobilt BankID
Med BankID kan du logga in, identifiera dig och skriva under hos tusentals företag och myndigheter online. Hos oss kan du antingen använda ett BankID som du har installerat i samma enhet som du besöker oss med eller genom en QR-kod som du scannar i din BankID-app i mobilen. Oavsett vilken metod du använder beställer du ditt BankID hos din internetbank.
Läs mer och skaffa BankID och Mobilt BankID
Telia e-legitimation och tjänstekort inom Stockholm stad
Använd detta inloggningsalternativ om du har e-legitimation ifrån Telia. För dig som har Stockholm stads tjänstekort kan du logga in med hjälp av det. Tryck då på Telias ikon i registreringsrutan när du har tjänstekortet i datorn.
Läs mer och skaffa Telia e-legitimation
Om du inte har möjlighet att använda e-legitimation
Registrera dig hos Bostadsförmedlingen utan e-legitimation
Om du inte har e-legitimation men vill registrera dig hos oss behöver du i stället göra det via en blankett som vår kundservice använder som underlag för att registrera dig.
Kontakta Kundservice så hjälper de dig med registrering via blankett.
Lösenordskonto (mejladress och lösenord)
För att logga in med mejladress och lösenord behöver du skapa ett så kallat lösenordskonto på Stockholms stads e-tjänster.
Här skapar du ett lösenordskonto
Har du glömt din mejladress?
Här kan du verifiera eller byta din mejladress