-
Många frågar just nu om uteblivna visningar
På grund av den pågående pandemin är det många som känner oro för att hålla i eller gå på visningar. Detta i kombination med att myndigheterna avråder från folksamlingar har gjort att vissa bostadsbolag har valt bort visning. Vi beklagar situationen och förstår att det är svårt att fatta beslut enbart utifrån planritning och övrig information i annonsen.
-
Ändrade öppettider för vår Kundservice
Den 19 mars ändrar vi öppettiderna för vår kundservice. Kundmottagningen är nu öppen tisdagar och torsdagar klockan 9–12 och vår kundservice på telefon stänger klockan 15 alla vardagar.
-
Information om visningar med anledning av den pågående pandemin
På grund av pandemin har vissa fastighetsägare valt att se över sina visningsvillkor. Vissa har valt att ställa in sina visningar, medan vissa valt att inte göra några ändringar.
-
Februari 2020 i korthet – 1 240 förmedlade bostäder
I februari förmedlade Bostadsförmedlingen i Stockholm 1 240 bostäder. Den genomsnittliga kötiden var 10,6 år.
-
Bostadsförmedlingens årsberättelse för 2019
Under 2019 förmedlade Bostadsförmedlingen i Stockholm 15 030 bostäder och ungefär 29 000 personer kunde därmed flytta till en ny bostad. Det var ett nytt förmedlingsrekord.
-
Uppdaterad information om säkerhetsincident den 18 februari
Den 18 februari råkade Bostadsförmedlingen ut för en säkerhetsincident i it-miljön. En kund som loggade in på Mina sidor kom in på en annan kunds sidor. Vi valde att tillfälligt stänga webbplatsen för att säkerställa att inte fler skulle kunna drabbas.