Just nu kan det förekomma problem med nyregistrering på webbplatsen. Vi arbetar med att lösa problemet och ber dig försöka igen senare om registreringen inte går igenom. Tack för er förståelse.

Steg 1: Registrera dig i bostadskön

Först behöver du registrera dig i vår bostadskö. Du kan söka efter lägenheter på vår webbplats utan att stå i bostadskön. Men för att kunna anmäla intresse för en lägenhet måste du vara registrerad i bostadskön.

Detta gäller för bostadskön:

  • Alla som fyllt 18 år kan registrera sig i bostadskön.
  • Du måste ha ett svenskt personnummer eller samordningsnummer.
  • Om du inte har någon e-legitimation kan du höra av dig till oss så kan vi hjälpa dig med registreringen.
  • Det kostar 200 kronor varje år att stå i bostadskön.

Hur länge måste jag stå i kö?

Hur länge du behöver stå i kö beror på var du vill bo. I en del områden kan du få en lägenhet nästan direkt. Men när du stått längre i kön har du mer att välja på. Du börjar samla kötid så fort du registrerat dig i kön.

Jag vill registrera mig i bostadskön nu

Visa var jag kan få en lägenhet snabbt