Frågor och svar – Inloggning

Hur loggar jag in?

Det enklaste sättet att logga in är via BankID eller Telia e-legitimation. Har du inte tillgång till det kan du skapa ett lösenordskonto på Stockholms stads e-tjänster. Då loggar du in med din mejladress och ett lösenord.

Jag har glömt mitt lösenord – vad gör jag?

Du kan byta lösenord via Stockholm stads e-tjänster för inloggning. Tänk på att du alltid kan logga in med Mobilt BankID, även om du skapat ett lösenordskonto.

Jag har glömt vilken mejladress jag har hos er – vad gör jag?

Har du glömt din mejladress kan du istället logga in med BankID. Då ser du på Mina sidor vilken mejladress du angett hos oss.

Du kan också använda länken nedan för att få ett mejl skickat till den mejladress du registrerat hos oss.

Vad är ett Bank-ID?

BankID är en e-legitimation som du använder till att styrka din identitet när du är ute på Internet, t.ex. på banken, hos Försäkringskassan eller CSN. BankID är Sveriges största e-legitimation och utfärdas av 12 banker i samarbete.

Hur skaffar jag ett Bank-ID?

Du beställer ett BankID genom att logga in i din internetbank. I samband med din beställning behöver du installera BankID på din dator, mobil eller surfplatta.

Jag har problem med att logga in med Bank-ID

Det kan finnas flera anledningar till att du inte kan logga in. På Stockholms stads inloggningshjälp kan du själv felsöka och åtgärda de vanligaste problemen. Där kan du även testa din e-legitimation.

Jag försöker logga in med lösenordskonto men kommer hela tiden till sidan ”Något gick fel”

Kontrollera att du skrivit rätt mejladress och lösenord. Om du är osäker på vilket lösenord du har, kan du ändra det via Stockholms stads e-tjänster.

Eftersom vi använder Stockholm stads e-tjänster för inloggning kan du ha bytt ditt lösenord i någon annan av stadens e-tjänster. Då byts även ditt lösenord hos oss.

Jag kan logga in men får ett meddelande om att mitt ärende inte hittas

Tänk på att du måste använda den mejladress som du har registrerad på Mina sidor för att du ska kunna logga in.

Om du använder en annan mejladress hos oss än den du loggat in med, behöver du gå till Stockholms stads e-tjänster och skapa ett lösenordskonto för den mejladress du har registrerad hos oss.

Jag vill byta min mejladress – hur gör jag?

Logga in med BankID eller befintligt lösenordskonto på Mina sidor och ändra din mejladress under Mina uppgifter.

Om du vill kunna logga in med din nya mejladress behöver du även skapa ett nytt lösenordskonto hos Stockholms stad.

Jag har inte längre tillgång till den mejladress som jag har registrerat hos er, och jag kan inte logga in med Bank-ID – vad gör jag?

Då kan vi hjälpa dig i vår kundmottagning genom att du tar med och visar upp id-kort, körkort eller pass.

Jag får meddelandet ”sidan kan inte visas” när jag försöker logga in  

Troligen är det en tillfällig fil (cookie) som har hängt sig på din dator. Prova därför med att rensa cookies i din webbläsare. Hur du gör det hittar du i din webbläsares hjälpavsnitt.