Steg 1: Registrera dig i bostadskön

Först behöver du registrera dig i vår bostadskö. Du kan söka efter lägenheter på vår webbplats utan att stå i bostadskön. Men för att kunna anmäla intresse för en lägenhet måste du vara registrerad i bostadskön.

Detta gäller för bostadskön:

  • Alla som fyllt 18 år kan registrera sig i bostadskön.
  • Du måste ha ett svenskt personnummer eller samordningsnummer.
  • Om du inte har någon e-legitimation kan du höra av dig till oss så kan vi hjälpa dig med registreringen.
  • Det kostar 200 kronor varje år att stå i bostadskön.

Hur länge måste jag stå i kö?

Hur länge du behöver stå i kö beror på var du vill bo. I en del områden kan du få en lägenhet nästan direkt. Men när du stått längre i kön har du mer att välja på. Du börjar samla kötid så fort du registrerat dig i kön.

Jag vill registrera mig i bostadskön nu.