Så här påverkas vår verksamhet under pandemin

Bostadsförmedlingen och Stockholms stad arbetar aktivt för att minska spridningen av sjukdomen covid-19 och dess konsekvenser för samhället. På den här sidan har vi samlat information om hur du som kund hos oss kan påverkas.

Ändrade öppettider

Vår kundservice har ändrade öppettider och för närvarande har vi inte drop-in i vår kundmottagning på Palmfeltsvägen 5C. Använd gärna vårt kontaktformulär för att höra av dig till oss via mejl om du har möjlighet.

Här hittar du aktuella öppettider, telefontider samt vårt kontaktformulär

Det kan ta längre tid än vanligt att ordna intyg

Just nu kan det ta längre tid än vanligt att få intyg från arbetsgivare och andra intygsgivare. Tänk därför på att sammanställa dina intyg i god tid.

Har du inte en scanner kan det vara svårt att digitalisera de intyg hyresvärden efterfrågar. Här tipsar vi om några alternativa metoder.

Så här gör du dina intyg digitala

Uteblivna visningar och alternativa visningsmetoder

På grund av den pågående pandemin är det många som känner oro för att hålla i eller gå på visningar. Detta, i kombination med att myndigheterna avråder från folksamlingar, har gjort att vissa bostadsbolag har valt bort visning eller ändrat villkoren.