Så här påverkas vår verksamhet av coronaepidemin

Bostadsförmedlingen och Stockholms stad arbetar aktivt för att minska spridningen av sjukdomen covid-19 och dess konsekvenser för samhället. På den här sidan har vi samlat information om hur pandemin och våra åtgärder mot den påverkar dig som kund hos oss.

Ändrade öppettider

Vår kundservice har ändrade öppettider. Om du behöver besöka oss på plats ber vi dig att följa myndigheternas instruktioner och inte göra det om du är sjuk eller visar några som helst symptom på smitta. Använd gärna vårt kontaktformulär för att höra av dig till oss via mejl om du har möjlighet.

Här hittar du aktuella öppettider, telefontider samt vårt kontaktformulär

Det kan ta längre tid än vanligt att ordna intyg

Just nu kan det ta längre tid än vanligt att få intyg från arbetsgivare och andra intygsgivare. Tänk därför på att sammanställa dina intyg i god tid.

Har du inte en scanner kan det vara svårt att digitalisera de intyg hyresvärden efterfrågar. Här tipsar vi om några alternativa metoder.

Så här gör du dina intyg digitala

Uteblivna visningar och alternativa visningsmetoder

På grund av det pågående utbrottet av covid-19 är det många som känner oro för att hålla i eller gå på visningar. Detta, i kombination med att myndigheterna avråder från folksamlingar, har gjort att vissa bostadsbolag har valt bort visning eller ändrat villkoren.