Under den pågående pandemin är de flesta visningarna inställda. Det betyder att du kan behöva ta ställning till om du vill ha en lägenhet endast utifrån information i annonsen, planritning och i vissa fall bilder. Om du inte är beredd att tacka ja till en lägenhet under dessa förutsättningar finns bara möjligheten att vänta med att söka.

Tips för vad du kan göra när Sök bostad inte fungerar

Vi har märkt att en del av våra besökare har svårt att se hela eller delar under fliken Sök bostad. Vi felsöker problemen, men har redan nu konstaterat några åtgärder du kan göra.

Har du möjlighet att använda en annan enhet eller dator för att göra dina intresseanmälningar är det det första du bör prova. 

Andra lösningar kan vara något av nedanstående 

  • Det kan bero på att din uppkoppling är långsam och att sidan inte hinner laddas. Har du möjlighet att koppla upp dig på ett trådlöst nätverk eller ta dig någonstans med bättre mobilnät? Du kan testa din uppkoppling med hjälp av Bredbandskollen från internetstiftelsen. Appen är gratis och finns där appar finns.
  • Du kan behöva tömma webbläsarens cacheminne. Prova att rensa din internethistorik (cache). I de flesta enheter gör du det i inställningarna. Gå till appar och därefter till din webbläsarapp, därefter till lagring hantera lagring/töm cache.
  • Har du koll på vilka filtreringsinställningar du har? Prova att stänga av föräldrakontrollfilter, eller om du har filter som hindrar visning av innehåll från tredje part. Kartan på Sök bostad är från hitta.se.
  • Är det så att du inte ser filtreringsfunktionen kan det bero på att du har telefonen eller din platta på högkant. På äldre modeller syns inte alltid Visa filter då. Prova att vrida din skärm till liggande läge i så fall.

 Om problemet kvarstår och du väljer att kontakta oss vill vi gärna ha reda på

  1. vilken typ av telefon eller mobilplatta du har
  2. vilken version av operativsystemet du använder
  3. vilken webbläsare du använder.

 Du kontaktar oss enklast via vår kundservicesida.