Vi söker serviceinriktade kundservicemedarbetare!

Bostadsförmedlingen i Stockholm AB förmedlar lediga hyreslägenheter i Stockholmsregionen. Genom en effektiv digital förmedlingstjänst och ett samarbete med fler än 200 fastighetsbolag förmedlade vi under 2018 13 500 lägenheter, både från privata och kommunala bolag.

Vår roll är att göra det lite enklare att hitta bostad och hyra ut hyresrätter på bostadsmarknaden i regionen. Vi är idag cirka 95 medarbetare och ingår i koncernen Stockholms stadshus AB, som ägs av Stockholms stad.

Arbetsplatsbeskrivning

På Bostadsförmedlingen drivs vi av att skapa bra upplevelser för kunden. Vi är positiva, tydliga och noggranna. Vi är engagerade i att hjälpa och vägleda andra människor och är duktiga på att göra det med telefonen som huvudredskap.

Är du som oss? Då är det precis dig vi söker!

Just nu söker vi två kundservicemedarbetare.

  • Ett vikariat med start omgående till och med 2019-12-31
  • En tillsvidaretjänst med start enligt överenskommelse

Arbetsbeskrivning

På Bostadsförmedlingen arbetar vi dagligen med att möta kunden, främst via telefon och mejl, men även genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Som kundservicemedarbetare är du ansiktet utåt för kunderna i bostadskön genom att vägleda dem i sökprocessen och ge rätt service med rätt kvalitet. Vi hjälper våra kunder genom att informera om lediga lägenheter, kötider, regelverk samt om bostadsmarknaden i regionen i stort. Din insats är en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss.

Du säkerställer att kunden  får rätt service och support genom att använda vår policy för service och bemötande i alla våra kanaler. Du har alltid kvalitet som ledord för att ge korrekt information vid rätt tillfälle. Du kommer till en glad och engagerad grupp bestående av 13 kundservicemedarbetare, en operativ teamledare och enhetschef. Tillsammans bidar alla till att teamet levererar enligt uppsatta mål.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

  • har en avklarad gymnasial utbildning
  • har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med telefon och mejl som huvudredskap
  • har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem samt MS Office
  • har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du behärskar fler språk.

Vi söker dig som förstår vad service kan skapa för mervärde i kundupplevelsen. Du har ett intresse för människor, fastighetsbranchen och samhället. Vidare är du lyhörd, empatisk, kvalitetsmedveten och har en förmåga att hantera samtal med människor i utsatta och svåra situationer. Du ser varje kundmöte som unikt och du är alltid beredd att göra det lilla extra. Du har en hög arbetsmoral, rätt attityd och ser feedback som ett sätt att utvecklas och bli ännu bättre i rollen. Vi tror också att du trivs  med att arbeta enligt rutiner, styrdokument, lagar och riktlinjer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Vi erbjuder

Du erbjuds en spännande och utvecklande roll på en modern arbetsplats där jämnställdhet, jämlikhet och mångfald genomsyrar verksamheten. Hos Bostadsförmedlingen har vi ett nära ledarskap där arbete i team och kontinuerlig feedback är en naturlig del av vardagen. Hälsa och friskvård är en viktig del i vårt dagliga arbete och vi strävar efter en bra balans i livet. Därför erbjuder företaget ett friskvårdsbidrag och vi har massage på arbetstid. Vi sitter i fräscha, moderna och nyrenoverade lokaler i Palmfelt center i Johanneshov, T-banestation Globen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakt: Nozha Amezeane, HR-konsult, nozha.amezeane@stockholm.se, 08-50811716

Sista ansökningsdag: 2019-02-19